Göz çevresi kapatıcı nasıl seçilir ve kullanılır?
Göz çevresi kapatıcıları doğru seçmek ve uygulamak, tazelenmiş bir görünüm için anahtar rol oynar. Bu rehber, cilt tipine uygun formüllerden renk seçimine, uygulama tekniklerinden sık yapılan hatalara kadar göz altı bakımının tüm inceliklerini sunuyor.
Göz Çevresi Kapatıcı Seçimi ve Kullanımı RehberiGöz Çevresi Kapatıcı Nedir?Göz altı morlukları, koyuluklar ve ince çizgileri kamufle etmek için kullanılan özel bir kozmetik üründür. Doğru seçildiğinde ve uygulandığında yorgun görünümü azaltır, tazelik hissi verir. Kapatıcı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kuru ciltler için krem veya sıvı formüllü, nemlendirici bileşenli kapatıcılar tercih edilmeli. Yağlı ciltler için su bazlı, yağsız ve komedojenik olmayan ürünler daha uygun.
Göz altındaki morluklar için fondöteninizden 1-2 ton açık renk seçin. Kırmızımsı morluklar için sarı tonlu, mavimsi morluklar için şeftali tonlu kapatıcılar etkili sonuç verir.
Hafif koyuluklar için sıvı, belirgin morluklar için krem, çok yoğun problemler için stick kapatıcılar daha etkilidir.
Hassas göz çevresi için hipoalerjenik, paraben ve parfüm içermeyen, C ve K vitamini, hyalüronik asit gibi anti-aging bileşenler içeren ürünleri tercih edin. Kapatıcı Uygulama Teknikleri
Göz çevresine nemlendirici uygulayın ve 2-3 dakika emilmesini bekleyin. Nemli cilt, kapatıcının daha doğal görünmesini sağlar.
Kapatıcıyı göz altı üçgeni oluşturacak şekilde, burun kökünden dış köşeye doğru noktalar halinde uygulayın. Parmak ucu, ısıtılmış fırça veya ıslak beauty blender ile hafifçe yayın. Parmak ısısı ürünün ciltle daha iyi kaynaşmasını sağlar.
Kapatıcının ömrünü uzatmak ve kırışıkları önlemek için şeffaf veya renkli pudra ile hafifçe sabitleyin. Büyük pudra fırçası ile fazla ürünü almadan hafifçe uygulayın.
Kapatıcı ile fondöten arasında keskin hatlar kalmaması için kenarlarını blendırlayarak yumuşatın. Sık Yapılan Hatalar
Ek İpuçları
Doğru kapatıcı seçimi ve uygulaması, yorgun görünümü anında ortadan kaldırarak canlı ve dinlenmiş bir ifade kazandırır. |
















